Thursday, 3 November 2016

What's wrong with me?

4 November, 1:17 AM

Kau mampu. Kau kuat sebab itu Allah uji..

Assalamualaikum. Tak kala tangan ini sedang menari-nari diatas keyboard phone aku. Tangan aku masih memegang dada aku yang terasa sakit. Ya Allah, sesak nafas aku. Sejak akhir-akhir ini aku rasa tak sihat je. Selalu sangat nak pitam. Kenapa dengan aku nie. Tido pun tak lena. Ada benda buruk nak berlaku ke? Ya Allah, minta engkau jauhkan.

Walaupun tak bole tido. Kucing kesayangan aku nie laa peneman aku. "Yaya tido dengan mama kay." Alahai comel sangat kucing aku nie tido. Aku bole meroyan kalau kucing aku nie keluar rumah tak balik-balik. Kus semangat.

Haritu pun rasa lemah jaa badan nie. Aku jarang sangat nak rasa macam nie. Allahu, dugaan sungguh. Sabar jelah. Pi klinik doktor kata tekanan darah rendah. Seriously? Huish, macam tak percaya je. Ingatkan tak sihat sebab gastrik biasa je. Doktor sarankan jangan makan pedas langsung buat sementara. Huwaaaaa... dah laa aku nie suka makan pedas. Tomyam thai akuu.. Tidakkkkkk.

Dea nie buat drama pulak. Terima jelah kalau tak bole makan. Tu laa selalu sangat skip breakfast. Kan dah kena gastrik. Salah kau jugak Dea oittt.

Lepas je balik dari klinik. Abah aku nie tak henti-henti nak beleter. "Tak payah dah nak makan makanan thai kaa.. tomyam thai kaa.. Sakit susah. Nak ganti along masuk hospital ka?" Abah nie macam tau-tau je aku suka makanan thai.  Kayfine, takmau makan dah. Hurmm.. Tak merajuk kay.. Dea tak reti nak merajuk. Hahaha, belah kau Dea.

Padahal mak selalu kata aku nie anak mak yang paling kuat merajuk. Ya kaa? Mana ada kay. Mentang-mentanglah tak bole tido aku melalut macam-macam. Entah apa-apalah. Makkkk.. anak mak tak bole nak pejam mata. Why?

Dari tadi aku nie post gambar kat instagram.. pastu delete pulak. Post je delete. Jadi apapun aku taktau laa.. Masalah masalah. Confirm kalau aku tido sekarang nanti bangun balik. Ke aku bangun sebab Allah nak kejutkan aku solat tahhajut.

Ya Allah, takdan aku nak typing lebih lanjut. Tetiba je pintu bilik aku terbuka. Terus kejang urat badan aku. Tiba tiba....

"Meowww..."

Cis. Kucing aku rupanya. Tetiba je melompat atas katil. Dah laa kaler hitam. Sikit lagi je aku nak pengsan. Fuh.. kus semangat.

Huwaa.. aku tak larat sangat nie. Penat sangat padahal bukan buat kerja banyak pun. Okay, sleep Dea sleep. Guys, mornite. Zzzz 😪

p/s: Dea , kau tak bole tido maybe sebab kau banyak berangan kot. hahaha.. tido kay.. Zzzzz

No comments:

Post a Comment